Solná věž

Nový tvůrčí prostor v centru Prahy

Solná věž je sál o rozloze 8,8 × 9,9 × 6,6 m, nachází se v půdních prostorách kláštera dominikánů. Vstup Jalovcová 2

Má mimořádně vysoký strop, světlost danou dvěma patry oken, parketovou podlahu, dobrou akustiku a krb.

Vize: divadlo – zkušebna – výstavy – čtení – setkání

Chcete spolupracovat? Kontaktujte nás: filip@op.cz

Jazzový koncert tria Romanovská – Tichý – Hrubý

úterý 16. 1. v 19.30
 
Trio hraje ve složení Anna Romanovská (housle a koto), Petr Tichý (kontrabas) a Michal Hrubý (klarinety, saxofon a flétna). Věnuje se převážně volné improvizaci. Hudebníci sami i hudební nástroje, které k improvizaci využívají, mají velmi rozdílný hudební background. Anna Romanovská má klasické hudební vzdělání a silný vliv na ni jistě má soudobá hudba, v jejímž teritoriu se převážně pohybuje.

Japonská třináctistrunná citera zvaná koto, na níž Anna hraje, přináší do celkového zvuku orientální nádech. Petr Tichý, jehož hudební základy položilo studium jazzového kontrabasu na Konzervatoři Jaroslava Ježka a na jazzovém oddělení pražské HAMU, se svým multižánrovým přístupem k hudbě přiznává i své kořeny v lidovosti, folkloru a folku. Michal Hrubý a jeho punkově-folklórní hudební základ, rozšířený o nevšední hudební znalosti napříč staletími i hudebními styly, kongeniálně doplňuje celek o nezbytný prvek
nečekaného. Trio koncertuje a nahrává s mnoha hosty, například violistou Garthem Knoxem, bývalým členem Arditti Quartetu a Ensambleu Intercontemporain, či se sopranistkou Hanou Blažíkovovou a legendou českého undergroundu Vratislavem Brabencem, ale i dalšími muzikanty, například Matoušem Hejlem, Annabell Plum, Zdeňkem Závodným atd. Na podzim roku 2020 spojilo síly s bubeníkem Klausem Kugelem, s nímž si padlo do oka na druhém ročníku festivalu Dobršská brána v roce 2018. Absolvovalo s ním krátké české turné a navázalo delší spolupráci.
 
celetna_2023

Ze stavebně-historického průzkumu

Okolo roku 1830 kníže Lobkovic pro konservatoř najal jako náhradu za 100 zlatých ročně v klášteře „přidávku“ – sál, „v němž se od té doby zkoušky orchestrální odbývaly a divadlo tu postaveno“. Dosud nepoužívaný prostor ve střešním altánu musel být výrazně přestavěn, přičemž náklady, včetně postavení jeviště, odhadl staroměstský stavitel Martin Hausknecht na 698 zlatých. Roku 1854 bylo však divadlo „na vždy odstraněno a sál vkusněji jest upraven.“

Na vždy? Nemyslíme si.